06.06.2025

Projekt edukacyjny „Alfabet logopedyczny”

wróć do wszystkich
Wróć do wszystkich
Przedszkolaki z Wesołej Ósemki uczestniczyły w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Alfabet logopedyczny”. Projekt ten miał na celu rozwijanie różnych umiejętności dzieci poprzez ciekawe i angażujące zadania.

Główne cele projektu obejmowały:

  • Podniesienie sprawności aparatu artykulacyjnego: poprzez różnorodne ćwiczenia dzieci rozwijały zdolność prawidłowego artykułowania dźwięków.
  • Usprawnienie aparatu oddechowego.
  • Poszerzanie słownictwa czynnego i biernego: poprzez zabawę dzieci poznawały nowe słowa i uczyły się ich używać w kontekście.
  • Ćwiczenie umiejętności rozumienia oraz koncentracji na zadaniu.
  • Podnoszenie sprawności w zakresie motoryki: zabawy ruchowe wspierały rozwój motoryki dużej i małej.
  • Doskonalenie percepcji i pamięci słuchowej: dzieci ćwiczyły umiejętność rozpoznawania i zapamiętywania dźwięków.
  • Nauka poprzez zabawę: w projekcie nacisk położono na to, aby nauka była przyjemna i angażująca.


Zadania Wykonane przez Dzieci:
A – Arbuz
Dzieci przenosiły elementy za pomocą słomki, co rozwijało ich umiejętności artykulacyjne i siłę oddechu.

B – Bańki
Dmuchanie baniek mydlanych było świetnym ćwiczeniem oddechowym, które dostarczało wiele radości.

D – Drzewko
Nadmuchiwanie rękawiczki przez słomkę rozwijało koordynację oraz siłę wydechu.

E – Eliksir
Tworzenie piany mydlanej było zabawnym sposobem na ćwiczenie oddechu i motoryki małej.

F – Fajna Rakieta
Dzieci wprawiały w ruch rakietę za pomocą wydychanego powietrza, co rozwijało kontrolę oddechu.

H – Hula Hop
Zabawy z hula hopem to świetne ćwiczenia oddechowe, które wspierały rozwój motoryki.

I – Instrumenty
Odtwarzanie rytmu pomogło dzieciom rozwijać percepcję słuchową i rytmiczną.

J – Jaka, jaki, jakie?
Budowanie wypowiedzi na podstawie obrazka rozwijało umiejętność formułowania myśli i poszerzało słownictwo.

L – Legenda o Języczku
Słuchanie opowiadania i wykonywanie zawartych w nim ćwiczeń wspierało rozwój słuchowy i językowy.

T – Tęcza
Wprawianie w ruch papierowych elementów za pomocą wydychanego powietrza było ćwiczeniem oddechowym, które zachwyciło dzieci.

U – Usłysz Mnie
Rozpoznawanie dźwięków z otoczenia rozwinęło percepcję słuchową i koncentrację.

Projekt „Alfabet logopedyczny” był dla przedszkolaków z Wesołej Ósemki nie tylko okazją do nauki, ale także świetną zabawą. Dzięki różnorodnym zadaniom dzieci rozwijały swoje umiejętności w przyjaznej i wspierającej atmosferze.

 

Logopedki

Teresa Werno, Oriana Miotk

dzieci w czasie zajęć
Zdjęcia z zajęć: