Główne cele projektu obejmowały:
Zadania Wykonane przez Dzieci:
A – Arbuz
Dzieci przenosiły elementy za pomocą słomki, co rozwijało ich umiejętności artykulacyjne i siłę oddechu.
B – Bańki
Dmuchanie baniek mydlanych było świetnym ćwiczeniem oddechowym, które dostarczało wiele radości.
D – Drzewko
Nadmuchiwanie rękawiczki przez słomkę rozwijało koordynację oraz siłę wydechu.
E – Eliksir
Tworzenie piany mydlanej było zabawnym sposobem na ćwiczenie oddechu i motoryki małej.
F – Fajna Rakieta
Dzieci wprawiały w ruch rakietę za pomocą wydychanego powietrza, co rozwijało kontrolę oddechu.
H – Hula Hop
Zabawy z hula hopem to świetne ćwiczenia oddechowe, które wspierały rozwój motoryki.
I – Instrumenty
Odtwarzanie rytmu pomogło dzieciom rozwijać percepcję słuchową i rytmiczną.
J – Jaka, jaki, jakie?
Budowanie wypowiedzi na podstawie obrazka rozwijało umiejętność formułowania myśli i poszerzało słownictwo.
L – Legenda o Języczku
Słuchanie opowiadania i wykonywanie zawartych w nim ćwiczeń wspierało rozwój słuchowy i językowy.
T – Tęcza
Wprawianie w ruch papierowych elementów za pomocą wydychanego powietrza było ćwiczeniem oddechowym, które zachwyciło dzieci.
U – Usłysz Mnie
Rozpoznawanie dźwięków z otoczenia rozwinęło percepcję słuchową i koncentrację.
Projekt „Alfabet logopedyczny” był dla przedszkolaków z Wesołej Ósemki nie tylko okazją do nauki, ale także świetną zabawą. Dzięki różnorodnym zadaniom dzieci rozwijały swoje umiejętności w przyjaznej i wspierającej atmosferze.
Logopedki
Teresa Werno, Oriana Miotk