W kontekście osób z niepełnosprawnościami życzliwość nabiera szczególnego znaczenia, stając się narzędziem przeciwdziałania uprzedzeniom i budowania społeczeństwa otwartego na różnorodność. Niepełnosprawność jest naturalnym elementem ludzkiego życia, jednak wciąż bywa obarczona stereotypami i nieuzasadnionymi obawami. Dlatego nauczyciele wspomagający odwiedzili w październiku i listopadzie uczniów i przeprowadzili zajęcia na temat życzliwości w kontekście niepełnosprawności, ucząc, że życzliwość to nie tylko uprzejme gesty, ale także gotowość do zrozumienia potrzeb drugiego człowieka i wspierania go w codziennym życiu.
Pragniemy podziękować wszystkim wychowawcom, którzy zaprosili nas na swoje lekcje. Wierzymy, że zajęcia edukacyjne na temat życzliwości wobec osób z niepełnosprawnościami to inwestycja w przyszłość, w której różnorodność staje się źródłem siły, a nie podziałów. Poprzez rozmowę, doświadczenie i współdziałanie możemy budować społeczeństwo, w którym każdy czuje się szanowany i akceptowany. Życzliwość to nie tylko cecha – to wybór, który zmienia świat na lepsze.
Nauczyciele współorganizujący proces edukacji