W ramach projektu w październiku powstała “żyjąca” gazetka, którą można oglądać na parterze starej szkoły. Co miesiąc będą dochodziły nowe wiadomości, nowe ciekawostki dotyczące tematu wrażliwości na drugiego człowieka.
Szkoła edukuje, wychowuje, ale naszym zdaniem przede wszystkim ma uczyć empatii i zrozumienia, ma dawać przykład jak być tolerancyjnym i jak z pełnym zrozumieniem akceptować Inność.
Będziemy zdawać relacje z przebiegu naszych działań. Będzie się działo. Chciejcie obserwować, współdziałać, czytać.
Razem Tworzymy Całość !
Uczniowie z IId, IIIb, IIIf
Wychowawcy: Magda Chełminiacka, Justyna Wołoszynek, Joanna Piasecka
Rodzice z IId, IIIb i IIIf
W ramach projektu o wrażliwości klasy IIIb, IId i IIIf wraz z zaproszonymi gośćmi: Stasiem, Mateuszem i Witusiem spotkały się z alpakami i lamą.
Dzięki uprzejmości pana z Fundacji Alpaki na Kaszubach spędziliśmy piękne chwile ze sobą i ze zwierzakami. Oprócz tego bawiliśmy się w pierwszym śniegu, graliśmy w piłkę, jedliśmy babeczki i cukierki, a przede wszystkim spędziliśmy czas w pięknym gronie, bez podziałów, a z wielkim sercem.
Zapraszamy do wysłuchania naszej ulubionej piosenki- zaśpiewanej przez nas i obejrzenia filmiku z piątkowego spotkania:
W grudniu czas na ozdabianie pierniczków - miejmy nadzieję, że w jeszcze większym gronie.
Klasy IIb, IIIf , IId i wychowawcy
Klasa IId, IIIb i IIIf uczestniczyły w spotkaniu z panią Izą, autorką książki pt. MAKS, CHŁOPIEC, KTÓRY JEST INNY. HISTORIA PRAWDZIWA. Dzieci wysłuchały czytanej przez panią Minga książki.
Maksymilian to syn pani Izy, który ma autyzm. Książka pisana wierszem przemawia na małych słuchaczy i wzbudza ich zainteresowanie.
W ramach Projektu o wrażliwości stajemy się wrażliwi na różne inności.
Piękny czas, dziękujemy pani Izo.
Czekamy, aby poznać Maksa.
Dzieci i wychowawcy
Początek czerwca został poświęcony obchodom Dni Integracji, w tym roku organizowanych w ramach przedsięwzięcia : “Tu chcę się uczyć - projekt testowania modelu Dostępnej Szkoły”.
1 czerwca mała sala gimnastyczna stała się miejscem spotkania klas młodszych na II śniadaniu integracyjnym. Dzieci mogły urządzić sobie wspaniały piknik, a także wysłuchać i obejrzeć teatrzyk kamishibai.
Natomiast w dużej sali gimnastycznej odbyło się niezwykłe wydarzenie sportowe. Co było takie nadzwyczajne? Otóż to, że oprócz nauczycieli i uczniów „ósemki” zagrali również samorządowcy z naszego miasta.
Na boisku można było zobaczyć Zastępcę Prezydenta Miasta – Arkadiusza Kraszkiewicza oraz radnych : Dorotę Chodubską, Leszka Szczypiora oraz Bartłomieja Freya. Naszą szkołę reprezentowali nauczyciele: Marzena Fehlauer, Paweł Prusinowski, Łukasz Zimniewicz, Kordian Zabrocki oraz uczniowie : Lena Zimniewicz, Zuzanna Czurgiel, Martyna Goszczyńska, Maja Urban, Konrad Hennig, Michał Bochentyn i Kacper Macholl. Nad przepisowym przebiegiem meczu czuwała Lucyna Mruk, kiedyś reprezentantka Polski, obecnie nauczyciel SP nr 8.
Przerwy meczu umilały profesjonalne występy dzieci przedszkolnych z grupy „Krasnoludki” oraz taneczni podopieczni pani Natalii Licau.
Atmosfera na trybunach była gorąca, a emocje na parkiecie równie wielkie, ale wszystko przebiegło w bardzo przyjaznej atmosferze. A to było naszym celem – spotkać się w ramach projektu „Dostępnej Szkoły” i świetnie się bawić. Wynik meczy nie był najważniejszy, ale minimalni lepsi okazali się goście.
Zachęcamy do przeczytania artykułu https://www.nadmorski24.pl/aktualnosci/54372-wejherowscy-samorzadowcy-zagrali-w-kosza-z-uczniami#
Piątkowy rajd, który odbył się 3 czerwca, podsumował Dni Integracji w naszej szkole.
Tym razem fabuła rajdu została oparta o baśń ukraińską, by przybliżyć najmłodszym uczniom tradycję i kulturę naszych wschodnich sąsiadów. Uczniowie najmłodszych klas i przedszkolaki wędrowały do różnych punktów rozmieszczonych po całym mieście i wypełniali swoje zadania. Poznawali smaki i dźwięki Ukrainy, tańczyli do dźwięków ludowej melodii, poszerzali swoją wiedzę na temat ukraińskiego herbu i alfabetu. O pomoc poprosiliśmy naszych zagranicznych uczniów uczęszczających do naszej szkoły od września tego roku. Denys i Volodymyr razem z panią Olgą Bank uczyli cyrylicy. O herbie opowiadała rodowita Ukrainka – pani Nataliya Visyagina. Jeśli chcecie dowiedzieć się szczegółów zapraszam na naszą stronę https://www.facebook.com/Razem-Tworzymy-Ca%C5%82o%C5%9B%C4%87-1595333824128282/?ref=aymt_homepage_panel
Warto też przeczytać artykuł http://www.wejherowo.pl/artykuly/uczniowie-osemki-integrowali-sie-podczas-rajdu-a8597.html
Dziękujemy serdecznie naszym nauczycielom wspomagającym, którzy jak zawsze, już od kilku lat przygotowują dla naszych uczniów szereg atrakcji, by nie zapomnieli, jak ważne jest wspólne obchodzenie Dni Integracji. Dziękujemy też wszystkim współpracującym z organizatorami tych wspaniałych dni, które udały się dzięki temu, że RAZEM TWORZYMY CAŁOŚĆ.
W ramach przedsięwzięcia „Tu chcę się uczyć” – projekt testowania Modelu Dostępnej Szkoły 27 kwietnia 2022 r. grupa uczniów klas IV-VIII integracyjnych Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 2 w Wejherowie udała się do Filharmonii Kaszubskiej na spektakl „Fauna. Musical nieludzki”, gdyńskiego Teatru Komedii Valldal. Była to realizacja zadania – Budowanie relacji rówieśniczych w Obszarze edukacyjno – społecznym. Wspólne wyjście miało na celu, poza podniesieniem kompetencji kulturalnych w zakresie odbioru sztuki, pełniejszą integrację młodzieży szkolnej.
Klasa 6 a w ramach projektu: "Tu chcę się uczyć - model testowania Dostępnej Szkoły" odwiedziła wystawę poświęconą życiu i twórczości prof. Gerarda Labudy.
Kim są Kaszubi? Gdzie leży stolica Kaszub? Jakie są tradycje kaszubskie? Na te i inne pytania próbowali znaleźć odpowiedź uczniowie klasy 6 a, którzy w ramach
projektu: "Tu chcę się uczyć - model testowania Dostępnej Szkoły" odwiedzili wystawę poświęconą życiu i twórczości prof. Gerarda Labudy.
Książnica mieszcząca się w nowym budynku Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie może pochwalić się ponad 26 tys. publikacji i
pamiątek rodzinnych: książek, czasopism, rękopisów, zdjęć oraz nagród. To naprawdę imponujący zbiór.
Odwiedziliśmy też wystawę prac Corinny Kidoń "Buntspiel". Wielobarwne obrazy zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie.
Klasy 3b i 3d przyłączyły się do corocznych obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, który przypada 2 kwietnia.
Z tej okazji uczestniczyliśmy w warsztatach edukacyjnych "Zrozumieć autyzm" organizowanych przez Wejherowskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Autyzmem podczas, których dowiedzieliśmy się m.in. czym jest autyzm, jak się objawia i z jakimi problemami na co dzień borykają się osoby cierpiące na to schorzenie. Na znak wsparcia nasi uczniowie ubrali się na niebiesko i wykonali prace plastyczne w niebieskich barwach.