Życzliwość to jedna z fundamentalnych wartości, która kształtuje nasze relacje międzyludzkie.
W kontekście osób z niepełnosprawnościami życzliwość nabiera szczególnego znaczenia, stając się narzędziem przeciwdziałania uprzedzeniom i budowania społeczeństwa otwartego na różnorodność. Niepełnosprawność jest naturalnym elementem ludzkiego życia, jednak wciąż bywa obarczona stereotypami i nieuzasadnionymi obawami. Dlatego nauczyciele wspomagający odwiedzili w październiku i listopadzie uczniów i przeprowadzili zajęcia na temat życzliwości w kontekście niepełnosprawności, ucząc, że życzliwość to nie tylko uprzejme gesty, ale także gotowość do zrozumienia potrzeb drugiego człowieka i wspierania go w codziennym życiu.
Pragniemy podziękować wszystkim wychowawcom, którzy zaprosili nas na swoje lekcje. Wierzymy, że zajęcia edukacyjne na temat życzliwości wobec osób z niepełnosprawnościami to inwestycja w przyszłość, w której różnorodność staje się źródłem siły, a nie podziałów. Poprzez rozmowę, doświadczenie i współdziałanie możemy budować społeczeństwo, w którym każdy czuje się szanowany i akceptowany. Życzliwość to nie tylko cecha – to wybór, który zmienia świat na lepsze.
Nauczyciele współorganizujący proces edukacji
21 marca na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.
To wyjątkowa okazja do zwiększania świadomości społecznej na temat osób z trisomią 21, ich praw, potrzeb oraz ogromnego wkładu w różnorodność społeczną. Tego dnia organizowane są liczne wydarzenia, kampanie edukacyjne oraz inicjatywy mające na celu integrację i wsparcie osób z Zespołem Downa oraz ich rodzin. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów obchodów jest akcja "Kolorowe skarpetki". Ludzie na całym świecie zakładają tego dnia dwie różne skarpetki, aby symbolicznie pokazać akceptację dla różnorodności oraz wsparcie dla osób z Zespołem Downa. Kolorowe skarpetki stały się symbolem tego święta, ponieważ przypominają kształtem chromosomy.
Także nasza szkoła przyłączyła się do obchodów Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa. W gablocie na parterze szkoły pojawiła się gazetka na temat funkcjonowania osób z Zespołem Downa. Nauczyciele przeprowadzili lekcje na ten temat, a w ich wyniku powstały plakaty, które można podziwiać w przestrzeni szkolnej. Wykonane zostały też zdjęcia stóp w kolorowych skarpetkach.
Cieszymy się, że społeczność „Ósemki" tak chętnie uczestniczy w tego typu akcjach.
Dziękujemy za zaangażowanie nauczycielom, uczniom i przedszkolakom.