18.03.2024

Projekt „Alfabet logopedyczny” cz.II

wróć do wszystkich
Wróć do wszystkich
Uczniowie klas pierwszych z dużym zapałem zrealizowali kolejne zadania z projektu „Alfabet logopedyczny”.

D – DŁUGI WĄŻ

Dzieci tworzyły kolorowe węże z papieru. Ćwiczenie to było okazją do utrwalania ćwiczonych głosek. Każdy wąż był inny – jeden z głoską [cz], inny z głoską [sz], nie zabrakło trudnej głoski [r].

Dodatkowo wykonywaliśmy ćwiczenia oddechowe, dmuchając na węża i wprawiając go w ruch.

 

F – FRYZJER

Sala logopedy zamieniła się w studio fryzjerskie, a uczniowie w najlepszych fryzjerów. Dzieci przygotowały postaciom z papieru bajecznie kolorowe włosy. Następnie dmuchając z całej siły tworzyły fryzurę potarganą przez wiatr.

 

G – GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA

Zadanie to realizowane było w tygodniu, w którym wypadał Dzień Dinozaura. Z tej okazji uczniowie wykonali gimnastykę buzi i języka z ulubionymi dinozaurami.

 

N – NAJEDZENI

Najsmaczniejsze zadanie z projektu za nami. Uczniowie usprawniali artykulatory, pracowali nad pionizacją języka korzystając z pysznych paluszków, płatków kukurydzianych i ryżu.

 

Logopeda

Teresa Werno

plakat projektu
Zdjęcia uczniów wykonujących poszczególne zadania